6 tipov ako plánovať produktívne

01.09.2019
Katka Šugárková

Správne plánovanie je kľúčovou ingredienciou veľkého úspechu. Nech už má človek pre svoje projekty vyhradený týždeň, mesiac alebo rok, času sa zdá byť vždy málo a práce naopak príliš. Preto je potrebné plánovať rozumne a s rozvahou. Spísali sme pre vás naše tipy na produktívnu organizáciu svojich cieľov.

,,Plánovať znamená prenášať budúcnosť do prítomnosti, aby ste pre ňu mohli niečo urobiť už dnes.“
– Alan Lakein

1. Ujasnite si účel svojho cieľa

Pokiaľ je vám jasný zámer vašej cesty, máte napoly vyhraté. Pokiaľ sa niekedy náhodou stane, že zablúdite, tak si stačí opäť spomenúť, prečo ste sa na túto cestu vôbec vybrali. Produktívne plánovanie si skrátka vyžaduje, aby ste vedeli čoho sa snažíte dosiahnuť skôr, ako vôbec začnete. Pred každým novým projektom si preto odpovedzte, aký výsledok sa snažíte docieliť a aký je ďalší krok, ktorý vás k nemu môže nasmerovať.

2. Vypestuje si pevnú víziu

Správne stanovená vízia vám umožní oslavovať vtedy, kedy je k oslavám naozaj dôvod. Každá akcia, ktorú podniknete, by mala byť merateľná, aby ste mohli zaznamenať progres. Nevytvárajte preto medzi jednotlivými úlohami príliš veľké schody. Malé kroky, ktoré sa na seba budú postupne nabaľovať vám zaistia nielen neustály prehľad a kontrolu, ale tiež si starostlivo vypestujete pevný základ do budúcnosti.


3. Brainstorming nápadov

Všimnite si, že v podnadpise nezmieňujeme brainstorming ,,dobrých“ nápadov. Produktívne plánovanie je často narušené vo chvíľach, kedy ľudia začnú hodnotiť svoje nápady ešte predtým, než ich vyslovia. Nielenže sa takým prístupom naruší tok myšlienok, ale hlavne už nemožno pracovať objektívne. Brainstorming by mal byť voľnomyšlienkársky, bez kritiky a neohybnej štruktúry. Nechajte svoju fantáziu prúdiť. Stanovte si časový limit, počas ktorého zapíšete všetko, čo vás napadne, nech už vám to príde akokoľvek šialené.

4. Dajte svojim myšlienkam tvar

Po brainstormingu dajte svojej hlave malú pauzu na jej prečistenie. Akonáhle si odpočiniete, môžete sa vrátiť späť k svojim zápiskom a začať s ich hodnotením. Nezbavujte sa nadobro poznámok, ktoré teraz považujete za zbytočné. Presuňte ich do zložky, kde časom vyzrejú, a vy sa k nim v budúcnosti možno opäť vrátite. Naopak, všetkým dobrým nápadom prideľte štruktúru. Špecifikujte, kto vám pomôže s ich docielením, kedy je potrebné mať splnené a tiež v akom poradí. Produktívne plánovanie si vyžaduje tiež sebareflexiu. Je nevyhnutné si uvedomiť, ktoré úlohy zvládnem sám, a ktoré je naopak potrebné delegovať.

5. Pustite sa do práce

Teraz prichádza čas, kedy sa zdvíhate od stola a naozaj niečo urobíte pre naplnenie svojich ambícií. Uistite sa ešte raz, že máte všetko rozplánované správne, aby ste každú akciu mohli uskutočniť v správnej chvíli. Networkujte, nechajte si poradiť a inšpirujte sa odborníkmi. Obklopte sa ľuďmi, ktorí sú lepší ako vy a vzdelávajte sa prostredníctvom ich znalostí. Každá nová skúsenosť môže s vašim doterajším plánom pohnúť a posunúť ho na novú úroveň.


6. Neustále sa kontrolujte

Nie je pravdepodobné, že by ste dlhodobý plán splnili na 100%. Niekedy sa skrátka stane, že nás cesta zavedie o kúsok vedľa. Plán máte na to, aby ste sa pri každom odklonení od neho, mali čoho chytiť. Pravidelná kontrola je nesmierne dôležitá. Produktívne plánovanie nie je jednorázová záležitosť. Ide o proces, ktorý si vyžaduje neustálu pozornosť. Len tak môžete vidieť svoje pokroky, efektivitu práce, ale tiež prípadné chyby.




BeWooden - Katka Šugárková
Katka Šugárková
Bloggerka
Páčil sa ti tento článok?
Zdieľaj ho s priateľmi
Nenechajte si ujsť novinky!
Poskytnutím výše uvedených osobních údajů souhlasím s tím, že společnost BeWooden Company s.r.o. může zpracovávat mé osobní údaje pro účely zasílání informačních newsletterů obsahujících novinky a zprávy o produktech a službách společnosti BeWooden Company s.r.o. a rovněž potvrzuji, že jsem si přečetl informace týkající se zpracování osobních údajů, které jsou zpřístupněny zde a že jsem jim zcela porozuměl. Rovněž jsem si vědom toho, že svůj souhlas mohu kdykoli odvolat kliknutím na odkaz v informačním newsletteru, který je označen jako možnost "odhlásit se od odběru newsletteru.
Košík
Celkom 0 € s DPH
Prejsť do košíka